Veeam breidt de datavrijheid voor klanten uit met ondersteuning voor Proxmox VE

Nieuwe toevoeging aan het Veeam Data Platform met nadruk op vereenvoudigd databeheer en cyberveerkracht zal gepresenteerd worden tijdens VeeamON 2024

Utrecht - 14 mei 2024: Veeam Software, marktleider op het gebied van gegevensbescherming en ransomwareherstel, gaat ondersteuning leveren voor Proxmox VE. Ondersteuning voor dit virtualisatieplatform is een veelgevraagd verzoek van Veeam's bestaande klanten en dienstverleners in het midden- en kleinbedrijf (MKB). Veeam zal deze nieuwe mogelijkheden voor gegevensbescherming voor het eerst live presenteren tijdens VeeamON 2024, dat plaatsvindt van 3 tot en met 5 juni 2024, in het Diplomat Resort in Fort Lauderdale, Florida en online.

Terwijl organisaties nieuwe technologie omarmen en hun bedrijfverder ontwikkelen, is het van cruciaal belang dat ze de bedrijfsplatforms en -applicaties kunnen kiezen die zijn geoptimaliseerd voor hun specifieke behoeften. Dit vormt de kern van datavrijheid. Met Veeam kunnen organisaties hun data beschermen, verplaatsen en herstellen van en naar de platforms van hun voorkeur. Veeam streeft ernaar de ondersteuning voor nieuwe platforms uit te breiden, zodat klanten keuzevrijheid hebben. Na de onlangs geïntroduceerde ondersteuning voor Oracle Linux Virtualization Manager breidt Veeam opnieuw het Veeam Data Platform uit, dat databeveiliging, dataherstel en datavrijheid biedt om back-ups te maken en data overal te gebruiken zonder platform- of cloudlock-in. Binnenkort ook voor de Proxmox VE-hypervisor. Veeam ondersteunt momenteel VMware vSphere, Microsoft Hyper-V, Nutanix AHV, Oracle Linux Virtualization Manager en Red Hat Virtualization, evenals AWS, Azure en Google Cloud.

“Als we met klanten praten, is een van hun meest voorkomende vragen hoe ze kunnen schakelen tussen hun favoriete platforms, zowel in de cloud als on-premises. Daarom is Veeam voorstander van Data Freedom – waardoor klanten de mogelijkheid krijgen om naar nieuwe platforms te gaan met de gemoedsrust die we bieden via gegevensbescherming en cyberherstel”, aldus John Jester, Chief Revenue Officer bij Veeam. “Deze introductie van Proxmox VE-ondersteuning breidt onze uitgebreide oplossing voor gegevensbeheer uit door het aanpakken van de uitdagingen waarmee onze klanten momenteel worden geconfronteerd terwijl ze worstelen met moeilijke beslissingen om hun gegevens veilig en beschermd te houden en hun bedrijf draaiende te houden. Terwijl we blijven pleiten voor datavrijheid en keuze voor onze 450.000 klanten, biedt back-up voor Proxmox VE hen een extra optie voor de tools en flexibiliteit die ze nodig hebben om hun databeheeinspanningen te optimaliseren, cyberveerkracht mogelijk te maken en de bedrijfsgroei te versnellen."

Veeam Data Platform geeft gebruikers nog meer keuzevrijheid om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de veranderende zakelijke behoeften op het gebied van zowel virtualisatie als de cloud. De belangrijkste hoogtepunten van Veeam’s Proxmox VE-ondersteuning zijn onder meer:

• Onveranderlijke back-ups: houd lokale en cloudback-ups van Proxmox VE VM's veilig en beschermd tegen versleuteling door ransomware, onbedoelde verwijdering of kwaadwillige vernietiging tijdens cyberaanvallen met op opslag gebaseerde onveranderlijkheid. Of maak gebruik van native ondersteuning voor tape en drivesom een echte airgap te realiseren tegen de laagst mogelijke kosten.
  • Compromisloze back-upprestaties: dankzij de geavanceerde CBT-integratie (changed block tracking) en de hot add-back-upmodus kunnen Proxmox VE-gebruikers nu genieten van snellere en efficiëntere back-ups van virtuele machines (VM), waardoor onderbrekingen door langlopende back-ups worden geminimaliseerd en een soepele dagelijkse back-up wordt gegarandeerd.
  • Veeam BitLooker: Door automatisch ongebruikte schijfblokken uit te sluiten, zoals die behoren tot verwijderde gast-OS-bestanden, verbetert deze intelligente functie de back-upprestaties aanzienlijk terwijl waardevolle opslagruimte wordt bespaard.
  • Opslagflexibiliteit: Ondersteuning voor alle typen back-uprepository's van Veeam Backup & Replication, inclusief geharde repository's en objectopslag, stelt klanten in staat eenvoudig back-uprepository's te maken op basis van elke opslag die past bij hun RTO/RPO-vereisten en budget.
  • Vrijheid van volledig VM-herstel: VM's van belangrijke virtualisatieplatforms zoals VMware vSphere, Microsoft Hyper-V of de publieke cloud kunnen onmiddellijk worden hersteld naar Proxmox VE – en andersom ook, waardoor de downtime wordt verminderd en de productiviteit wordt gemaximaliseerd.
  • Geavanceerde en gedetailleerde herstelmogelijkheden: Identificeer en herstel moeiteloos alle gewijzigde en verwijderde bestanden, bijvoorbeeld als gevolg van een ransomware-aanval, waardoor de bedrijfscontinuïteit en gemoedsrust wordt gewaarborgd inzake onverwacht gegevensverlies of ongeplande verstoring.

"De komende ondersteuning van Veeam voor Proxmox is een bewijs van de klantwaarde die Proxmox VE levert in deze tijd van markttransformatie", aldus Martin Maurer, CEO van Proxmox. "We zijn blij dat zoveel klanten duidelijk maken dat Proxmox VE de hypervisor is die voldoet aan hun bedrijfsdoelstellingen. Veeam levert uitgebreide Proxmox VE-back-up in het Veeam Data Platform en bevestigt en erkent de eisen en wensen van klanten naar keuzevrijheid op het gebied van data."

“Veeam heeft de afgelopen jaren uitgebreide platformondersteuning ontwikkeld en verbetert voortdurend de manier waarop het omgevingen van elke omvang beter kan beschermen”, zegt Christophe Bertrand, Practice Director bij ESG. “Dit is de reden waarom het bieden van veerkracht aan Proxmox VE-omgevingen – de zesde hypervisor die het bedrijf nu ondersteunt – niet alleen een logische stap is, maar ook een stap die de focus van Veeam op de eisen van klanten en MKB-markten rond de bescherming van gegevens en de mobiliteit ervan verder zou moeten bevestigen.”

Ervaar de eerste live hands-on demo van Proxmox VE backup en ontdek de nieuwste trends op het gebied van gegevensbescherming en ransomwareherstel tijdens het 10e jaarlijkse VeeamON-evenement, dat plaatsvindt van 3 tot 5 juni 2024, in het Diplomat Resort in Fort Lauderdale, Florida en online.

VeeamON 2024 Diamond-sponsors zijn onder meer ExaGrid, Hewlett Packard Enterprise, Lenovo en Microsoft; Platinum sponsors Backblaze, Hitachi, Pure Storage, Scality, en Wasabi en vele anderen. Schrijf u nu in voor VeeamON 2024 onsite of woon het event gratis virtueel bij.

Algemene beschikbaarheid voor Proxmox VE-ondersteuning wordt verwacht in het derde kwartaal van 2024. Ga voor meer informatie naar https://www.veeam.com.

Over Veeam Software
Veeam, de nummer 1 wereldwijde leverancier van dataprotectie en ransomware-herstel, heeft als missie om elke organisatie te helpen niet alleen te herstellen van een storing of dataverlies, maar ook vooruit te komen. Met Veeam bereiken organisaties radicale veerkracht voor databeveiliging, dataherstel en datavrijheid voor hun hybride cloud. Het Veeam Data Platform biedt een enkele oplossing voor cloud-, virtuele-, fysieke-, SaaS- en Kubernetes-omgevingen die IT- en beveiligingsleiders de gemoedsrust geeft dat hun apps en data beschermd en altijd beschikbaar zijn. Het hoofdkantoor van Veeam is gevestigd in Seattle, met kantoren in meer dan 30 landen. Veeam beschermt 450.000 klanten wereldwijd, waaronder 74 procent van de Global 2.000, die erop vertrouwen dat Veeam hun bedrijf draaiende houdt. Radicale veerkracht begint bij Veeam. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op LinkedIn: @veeam-software en X: @veeam_benelux.